Vítejte

A bit halftone tinted.

pondělí 13. října 2014

Cyklovýlet okolo Salzburgských jezer

Stará trojka z Londýnského výletu se po pár letech zase sešla, takže jsme já, Mozek a Roman vyrazili. Tentokrát na skládačkách (kromě Mozka) kolem jezer v Rakousku.

Celá akce byla pojata jako těžký Outdoor, takže po zjištění předpovědí (+6 až +9 a chcanec), jsme se vybavili teplými spacáky (kromě Mozka) a žďáráky (kromě Mozka) :)

Den první - déšť

5:33 výjezd v pátek z Práglu, příjezd do Linze v 10:30 a sraz s Romanem. Pak autem k jezeru Traunsee, složit kola, objet jezero. Zjistit, že se objet nedá, tak se vrátit stejnou cestou zpátky. Dát si pivo na břehu, pokochat se výhledem na okolní hory, projít se po městě Gmunden. Složit kola, nasednou do auta, odjet do Bad Ischlu. Tam vzít všechny věci, naložit je na kola a jet k Hallstattu.
Dobrej plán, který skoro vyšel, nebýt deště, který nas chytnul po cestě na Hallstatt. Zastavili jsme u jezera Hallstatter see a rozhodli se ukempit. Hledání fleku samozřejmě není nic jednoduchého. Nakonec jsme skončili na plácku u jezera, který ve slunečných dnech slouží jako pláž. Se sprchou, převlékárnama, stoly atd. Pršelo, tak jsme mohli aspoň testnout naše zďáráky! Juchú! Až na to, že mi pršelo na nos a pusu to byl super pocit. Být u jezera, na dešti a při tom relativně v suchu. Občas dokonce pršet přestalo a byly vidět hvězdy.

Traunsee
Traunsee jinde.
Cestou k Hallstattu
Kemp platz!

Kemp platz panorama.
Hallstatter see.

Den druhý - víno, slunce, koupačka.

Ráno jsme se probrali do dalšího deště bez vyhlídky na konec. (Jak podle aktuální situace, tak podle Norů). Večer jsme si říkali, že to místo je v pohodě a že nás nikdo nevyhodí. Ráno jsme si všimli obrovské cedule hned před flekem, že je tam zákaz kempování). Sbalili jsme mokré věci (potřebuju koupit víc nepromokavých báglů) a vyrazili v dešti zpět do Bad Ischlu na sraz s Mozkem.

Kdo by to byl řekl, že kempovat se tam nesmí.

Jelikož jsme byli promrzlí, plánovali jsme místo cyklistiky dát spíš termální lázně a sauny. Mozek ovšem přivezl zásobu vína a piva, kterou jsme stihli v autě spořádat (schovaní před deštěm). To nás jednak zahřálo a druhak dalo kuráž vyrazit na kolech a znovu přespat někde pod širákem, i přes celodenní (a noční) předpověď přeháněk.

Vylila se nám slivka do batohu, tak bylo třeba ztrestat zbytek.
Každopádně nic horšího už nás nemohlo potkat.
Občas vysvitlo i slunko.
Pláštěnka od Jurka se ale vyplatila.
Prší.
Vyrazili jsme tam, kde byla obloha bez mraků, což se ukázalo být směrem k jezeru Wolfgangsee. Cesta byla příjemná (dokonce jsme se okoupali i v řece) - táhla se krásnými alpskými kopečky. Cestou nás stihl déšt asi 3x a mezi tím svítilo slunko. Paráda. Cyklopláštěnku Jurek jsem za ten den otestoval pořádně a vychytal ideální systém použití (nejdřív mě štvalo jak nevymyšlené to mají, pak jsem přišel na to, že je lepší zaháknout ty gumy přímo za řidítka).

Koupačka. Kosa + trocha vína = no problem.

panorámata

Tady to byl nejlepší záchod.

Občas sprchlo.

Wolfgangsee se ukázalo jako nejhezčí ze všech jezer. Krásně tyrkysová voda vypadala u břehů jako pláže v karibiku. Krásné městečka St. Wolfgang a Strobl jsou ideální na procházku, kafe, oběd/večeři.

Jezero jsme chtěli objet nejdříve přes Wolfgang, ale nakonci jsme zjistili že to nejde. Takže otočit, objet to celé dokola zpátky a přes Strobl druhou stranou. Za Stroblem už bylo na čase zǎcít hledat nocleh. Hned vedle cyklostezky jsme našli rozhlednu, jako stvořenou pro nás. V porovnání s minulou nocí to vypadalo na luxusní hotel. Blbé ale bylo, že po té cyklostezce jezdilo a chodilo docela dost lidí jak v noci, tak potom i brzo ráno. Navíc vedle byla silnice, která byla taky docela rušná. A aby toho nebylo málo, tak nás v noci vzbudil 2x ohňostroj a sirény :)

Noc jsme ovšem přečkali v suchu pod střechou rozhledny. Mozek ve svém průhledném, 20 let starém spacáku do +25 (když byl nový) drkotal zubama, ale zvládl to taky.

Výhled z "hotelu" před spánkem.

Ranní příprava na odjezd.

Náš hotel.

Třetí den - slnkosvit

Následující den jsme za odměnu měli azuro, takže jsme mohli hodně najezdit. Byl to taky den, kdy mi došla baterka v mobilu, takže jsem skoro nefotil :) Ale kýče v podobě slunce nas jezerem zná stejně každý. ;)

Wolfgangsee jsme úspěšně nechali v zádech a přejeli k Mondsee. Taky pěkné jezero, ale bez něčeho výjimečného, zajímavého. Snad jen pizza na pláži v Mondsee (město).

Potom přejezd k Attersee (největší, co jsme navštívili). Po obvodu má cca 42km, má jen jednu drobnou nevýhodu. Nejsou tam úplně ideální cyklostezky. Buď vedou trošu dál od jezera a je to tam pořád nahodu dolů (za to ale se skvělými výhledy), nebo vedou přesně po dél jezera po silnici po které jezdí auta a je tam docela velký provoz.

Výhled na Attersee z odpočívačky.

V severní části jezera, přesně na špici, nás zaslechla paní, která se s náma dala do řeči. Češka, žijící u Attersee 34 let. Mozek udělal zásadní chybu, kdy se jí zeptal, jak se jí v Rakousku žije. Na to se rozvykládala a nebyla k zastavení. Zdržela nás púl hodiny nezajímavostmi z jejího života. Čeho jsme se ale chytli, bylo když vyprávěla, jak ji přijali rakušáci mezi sebe. Prý jsou namyšlení, a pokud neznáte bezchybně řeč, začnou vám tykat, nebo mluvit v infinitivech. Prostě prý jak s hotentotem. Měl jsem 100 chutí taky jí něco říct v infinitivu. :)

Nalonec jsme se od ní dostali, dojeli do půlky jezera a hodili koupel, vínko a kafe. Pak jsme rychle zamířili do Bad Ischlu s vidinou večerních lázní v thermálech. Cesta vedla v údolí mezi horami. První půlku do kopce, druhou zase slušným sešupem dolú až k Bad Ischlu. Skvělé zakončení výletu. A ještě lepší nás čekalo v podobě saun a thermálů v Ischlu. Ve 24:00 konec, procházka po městě a spánel v autě. Nejhorší noc ze všech tří. Nejlepší byla paradoxně ta deštivá první - pořádný outdoor ve žďáráku! :D

Den čtvrtý - odjezd domů

Poslední púlden už jen mírné poflakování kolem, jezera Traunsee, pak jízda autem s Mozkem do Budějovic a odtud už vlakem zpět.

Traunsee a zámek.

Zámek na Traunsee z příjezdového mostku.